صدور کارت هوشمند ملی


نوع خدمت : G2C

متوسط مدت زمان ارائه خدمت : 2 ماه

ساعات ارائه خدمت : وقت اداری

تعداد بار مراجعه حضوری : 2 بار

شناسنامه خدمت



  • کلیه اتباع ایرانی بالای ۱۵ سال تمام که دارای شناسنامه معتبر عکس دار می باشند.
  • شهروندانی که کارت ملی نمونه سابق خود را بین سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ دریافت کرده و یا آنرا مفقود نموده اند.


1

پیش ثبت نام

2

تکمیل ثبت نام

3

تولید کارت

4

تحویل کارت

پیش ثبت نام

برای دریافت کارت هوشمند ملی اولین گام پیش ثبت نام می باشد.مراحل و اقدامات لازم در این گام بصورت زیر می باشد:

1-مراجعه به سامانه ی ثبت نام کارت هوشمند ملی

2-ورود مشخصات فردی شامل:
  • .شماره موبایل،شماره ملی ، سریال شناسنامه،تاریخ تولد شمسی،تاریخ تولد قمری،نام مادر،جنسیت
3-انتخاب زمان و مکان تکمیل ثبت نام
  • لازم است شهروند تاریخ تکمیل ثبت نام مطلوب خویش را وارد کرده و یک دفتر تکمیل ثبت نام را به دلخواه انتخاب نماید . بدین منظور شهروند پیش شماره تلفن شهرستان مطلوب برای تکمیل ثبت نام (مثلا 021 برای تهران) و تاریخ مطلوب خویش را وارد می نماید. و دکمه ی جستجو را می فشارد سیستم لیست دفاتر تکمیل ثبت نام شهر را به ترتیب ظرفیت آزاد دفتر نمایش می دهد. اگر لازم باشد شهروند می تواند با ورود شماره تلفن محل اقامت خویش لیست دفاتر را بر اساس نزدیکی به محل اقامت خودش فیلتر نماید. تا انتخاب آسان تر شود سپس شهروند با توجه به نشانی دفاتر، یک دفتر را انتخاب می کند.توجه فرمایید که تا پیش از پرداخت وجه نوبت گرفته شده قطعی نشده و برای مدت زمان کوتاهی برای شما رزرو باقی می ماند
4-پرداخت وجه ثبت نام
  • شهروند به عنوان هزینه ی ثبت نام مبلغ 250,000 ریال معادل 25,000 تومان با استفاده از کارت بانکی که رمز دوم داشته باشد پرداخت می نماید. و نوبت گرفته شده برای شهروند ثبت می شود
  • حداکثر کارمزد تکمیل ثبت نام مبلغ ۹۰٫۰۰۰ ریال می باشد که هنگام تکمیل ثبت نام توسط دفتر تکمیل ثبت نام به شکل نقدی، دریافت می گردد.
  • کارمزد تحویل کارت هوشمند ملی مبلغ ۲۰٫۰۰۰ ریال می باشد که هنگام تحویل کارت توسط دفتر تکمیل ثبت نام به شکل نقدی، دریافت می گردد.
4-چاپ برگه پیش ثبت نام
  • به عنوان مرحله ی پایانی شهروند مشخصات شخصی خودش و جزییات نوبت گرفته شده را چاپ می کند و تا روز تکمیل ثبت نام نزد خویش نگهداری می نماید. در این برگه کد رهگیری هم چاپ شده است که هنگام تکمیل ثبت نام و مراحل پس از آن کاربرد دارد

تکمیل ثبت نام

گام دوم در فرآیند ثبت نام کارت هوشمند ملی مراجعه به دفتر پیشخوانی است که در مرحله پیش ثبت نام انتخاب نموده اید.

در این گام اقدامات زیر صورت می پذیرد:
  • تکمیل اطلاعات نشانی و کدپستی و تلفن ثابت و همراه متقاضی
  • چاپ رسید تکمیل ثبت نام
  • احراز اطلاعات مدارک با متقاضی
  • عکس برداری از چهره
  • اسکن اثر انگشتان
  • اسکن مدارک
  • تایید ثبت نام توسط مدیر دفتر

لطفاً قبل از حضور در دفتر پیشخوان به موارد زیر توجه فرمایید

  • همراه داشتن شناسنامه عکس دار معتبر و خوانا.
  • همراه داشتن شماره ملی، کدپستی و نشانی محل سکونت.
  • آمادگی جهت اخذ تصویر چهره و اسکن اثر انگشت.

تولید کارت

مراحل زیر در سازمان ثبت احوال کشور جهت تولید کارت صورت می پذیرد:

-کنترل کیفیت داده های گردآوری شده

-تولید کارت

-ارسال کارت به دفتر ثبت نام

تحویل کارت

در این گام اقدامات زیر صورت می پذیرد:

  • مراجعه متقاضی به دفتر پیشخوان تحویل کارت.
  • اسکن اثر انگشت به منظور تایید هویت متقاضی.
  • فعال سازی کارت
  • تحویل کارت به شهروند

-جهت پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی به سامانه ی زیر مراجعه کنید

سامانه ی صدور کارت هوشمند ملی

-مدارک پیدا شده

در این سامانه شما می توانید مدارک (کارت شناسایی ملی/کارت هوشمند ملی/ شناسنامه) مفقود شده خود را با وارد کردن شماره ملی جستجو کنید. شایان ذکر است این جستجو تنها از میان مدارکی است که در اختیار سازمان ثبت احوال قرار گرفته است.
سامانه مدارک پیدا شده

-پست یافته

.چنانچه مدرک شما در سامانه فوق پیدا نشد به سایت پست یافته(شرکت ملی پست) به نشانی زیر مراجعه نمایید

سامانه پست یافته
تاریخ آخرین به روزرسانی : 1398/06/02
نظرات کاربران
نظر شما
لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید
آمار مراجعات
  مهمان :   5356
  عضو :   57

آمار این صفحه
  امروز :   1396
  دیروز :   2363
  کل مراجعات :   411474
می توانید به این نظرسنجی راي دهيد و يا نتايج را بصورت متني يا گرافيکي مشاهده نماييد.
نظرسنجی:نظرسنجی
1 -

چه میزان معرفی این خدمت در پرتال سازمان ثبت احوال مفید بود؟

2 -

آیا دسترسی و یافتن این خدمت در پورتال ثبت احوال آسان بود؟

3 -

آیا از پورتال سازمان ثبت احوال به لحاظ ظاهری و سرعت بهره برداری رضایت دارید؟