تاریخ 1398/07/17         ساعت 18:55:22     گروه خبری ستادی

به گزارش دفتر روابط عمومی و همکاری های بین الملل، همایش مدیران سازمان ثبت احوال کشور با حضور رییس، معاونین، مدیران کل ستادی و استانی برگزار شد.

در ابتدای نشست معاون فناوری اطلاعات وآمار جمعیتی به مباحثی همچون کارت هوشمند ملی، تکمیل ثبت نام و توزیع کارت پرداخت و گفت: در زمینه تامین بدنه کارت مشکلاتی پیش آمده بود که خوشبختانه به تدریج با کارتهای تولید داخل در حال برطرف شدن است.

حمید پارسایی در خصوص بهره برداری از کارت هوشمند ملی اظهار کرد: تاکنون 40 دستگاه مختلف برای بهره برداری از کارت هوشمند ملی تقاضا داده اند که در این بین برای چهار دستگاه فعالیتهای زیرساختی صورت گرفته است.

وی همچنین در خصوص سند راهبردی هویت معتبر در فضای مجازی، تغییر نشانی و امضاء دیجیتال مطالبی را عنوان کرد.

در ادامه مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات به ارائه گزارش آماری در خصوص وضعیت کارت هوشمند ملی در سطح کشور پرداخت و گفت: تا کنون 54 میلیون اخذ درخواست، 46 میلیون تولید کارت و 45 میلیون مورد اهدا کارت به متقاضیان انجام شده است.

حسین لطفی در ادامه پیرامون درصد عملکرد کارتهای تحویل شده و کارتهای تحویل نشده به تفکیک استانها، تعداد درخواستهای اخذ شده در دفاتر سیار و تعداد سیمکارتهای ارسال شده به استانها نیز گزارشی را ارائه کرد.

وی همچنین در خصوص بهره برداری از کارت هوشمند ملی به توضیح و معرفی سرویس های سطوح در سه زمینه سرویس شناسایی، سرویس تصدیق هویت و سرویس امضاء الکترونیکی پرداخت و تصریح کرد: دستگاه های اجرایی در چهار حوزه کاری سلامت، قضایی، بانکی و ارتباطات سیار با ثبت احوال مکاتبه و درخواست خدمت کرده اند.

در ادامه همایش سیف الله ابوترابی معاون امور اسناد هویتی با بیان اینکه تمامی تلاش و همت همکاران بر ثبت وقایع حیاتی چهارگانه، آرشیو الکترونیکی اسناد، نظارت بر کاربران آرشیو و دفاتر و کیفیت ثبت وقایع حیاتی است درخصوص ثبت ازدواج صوری، نظارت بر کنترل کیفیت کارت هوشمند کلی نیز مطالب مبسوطی را بیان کرد.

سپس مدیرکل اسناد هویتی با اشاره به ثبت به هنگام رویدادهای رویدادهای حیاتی (ولات و فوت) بر کیفیت ثبت وقایع تاکید کرد.

اسداله پارسامهر با اشاره به اینکه آرشیو الکترونیکی اسناد سیستمی دینامیک و پویا است به طوری که در هر دقیقه 9 تغییر در آن صورت می گیرد، در خصوص بهره برداری از آرشیو الکترونیکی اسناد هویتی، اصلاح و تغییر مشخصات هویتی و کل تغییرات آرشیو اسناد نیز مطالبی را بیان کرد.

بهمن مشایخی مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور نیز در خصوص ارسال پرونده های فاقدین ورقه، گواهی تجرد، ارسال کارت هوشمند ملی ایرانیان خارج از کشور مطالبی را عنوان کرد.

در ادامه همایش معاون برنامه ریزی، مدیریت وتوسعه منابع در خصوص صرفه جویی و مدیریت در هزینه ها، بودجه سال 99، توزیع اعتبارات استانی سال 98 تا کنون، سرانه اعتبارات پرسنلی سال 98، وضعیت بازنشستگان، انتصابات روسای ادارات، بیمه تکمیلی ایثارگران، سامانه املاک گزارشیهایی ارائه کرد.

فرهنگ مولوی با بیان اینکه ثبت احوال تنها سازمانی است که موفق به کسب مجوز به اخذ کانون ارزیابی شده است و ارزیابی ها را خود انجام می دهد و دیگر نیاز به ارزیابی در سازمانهای دیگر نیست، از مدیرانی که علیرغم مشغله کاری به صورت مستمر در این کانون حضور پیدا می کنند تشکر کرد.

مدیرکل دفترنوسازی و تحول اداری در خصوص در زمینه هزینه های خطوط دیتا، تعرفه های خدمات سال 99، محور ساختار بودجه، پیگیری اخذ مجوزهای لازم برای استخدام نیروی انسانی و مدیرکل اداره حقوقی، مجلس و استانها در زمینه قانون اصلاح تعیین و تکلیف، استعلام دفاتر الکترونیک قضایی از اسناد سجلی، آیین نامه حمایت حقوقی و قضایی از کارکنان و ماموران دستگاه های اجرایی و نکاح صوری مردان ایرانی و زنان بیگانه مطالبی را عنوان کردند.

مشاور عالی رییس سازمان نیز با اشاره به رتبه نخست سازمان و تشکر از تمامی همکاران بابت این شایستگی گفت: خداوند متعال را شاکریم که به این زیبایی و گستردگی این موضوع در سراسر کشور به نمایش گذاشته شد.

ناصر صامعی با تاکید بر اینکه مسئولیت پذیری بسیار مهم است و اگر اشتباهی را انجام دادیم باید پیامدهای آن را بپذیریم گفت: اگر مدیری مسئولیت پذیر نباشد نمی تواند از کارمند خود انتظار مسئولیت پذیری داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه مسئولیتی که به ما واگذار شده درواقع امانتی است که در دست ما گذاشته شده گفت: به عنوان مدیر و یا کارمند اگر قوانین سازمان را نپذیریم به معنای این است که مسئولیت را نپذیرفته ایم و این امر مترادف با خیانت در امانت است.

در ادامه مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات در خصوص نتیجه ارزیابی شکایت واصله از سامانه سامد ریاست جمهوری، فرم ارزیابی عملکرد بازرسی سلامت اداری موضوع ماده 91 و 92و نیز رییس مرکز آموزش و پژوهش در زمینه شاخص های سنجش ارزیابی رضایتمندی مردم از عملکرد دستگاه های اجرایی، طرح اصلاح و بازنگری قانون ثبت احوال و دانشنامه حقوقی ثبت احوال مطالبی را بیان کردند.

در بخش دوم همایش مدیران استانی به طرح موضوعات و دغدغه های خود پرداختند که در موراد لازم توضیحات و ارائه طریق از سوی معاونین سازمان به ایشان ارائه گردید.

رییس سازمان ثبت احوال کشور ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری اربعین، به حدیثی از حضرت امیرالمومنین (ع) مبنی بر اینکه می فرمایند: زیاده گویی موجب لغزش حکیم و انسان دانشمند و موجب خستگی، ملال انسان صبور و بردبار می گردد اشاره کرد و گفت: زیاده گویی نکنید که موجب رنج خواهد بود.

حمید درخشان نیا همچنین به حدیثی از امام صادق (ص) که فرمودند: سختگیری، بی خیری، حسادت، لجاجت، دروغگویی و ظلم از ویژگی های مومن نمی باشد از تمامی همکاران سراسر کشور بابت کسب رتبه برتر در زمینه تکریم ارباب رجوع تشکر کرد.

وی در جمع بندی مطالب به تامین کارت هوشمند ملی، بهره برداری از کارت، مدیریت در هویت فضای مجازی، تغییر نشانی و اجرایی کردن آن، نظارت بر دفاتر پیشخوان، آرشیو الکترونیکی و سطح دسترسی کاربران، آموزش های لازم در زمینه EQC و کارگروه کنترل کیفی کارت هوشمند ملی در استانها مطالب مبسوطی را ارائه کرد.

رییس سازمان ثبت احوال کشور رعایت دقیق قانون انتخابات، پاسخگویی سریع به استعلامات، عدم جانب داری مدیران کل از کاندیدای خاص، حضور به موقع و مشارکت فعال در هیات اجرایی،عدم افشای تصمیمات ستاد انتخابات و هیات اجرایی، اطلاع رسانی به شهروندان و تحویل مدارک هویتی آنها و مشارکت موثر در برگزاری انتخابات را از جمله وظایف اصلی همکاران در فرآیند برگزاری انتخابات بیان کرد.

درخشان نیا فعالیت مناسب کانون ارزیابان حرفه ای شایستگی های عمومی مدیران، تکریم کارکنان و در نتیجه تکریم ارباب رجوع، برگزاری آزمون استخدام، برگزاری جلسات مستمر با کارکنان و ارسال گزارش و آموزش و پژوهش توضیحاتی را بیان کرد.

وی همچنین بر توجه به ایثارگران و رسیدگی به مشکلات آنها، تعامل و ارتباط با مسئولین حراست ها، انتخاب نیروهای شایسته تر توسط گزینش، اعزام بازرسان به ادارات تاکید کرد.

در پایان مراسم از استانهای برتر در جشنواره شهید رجایی و سه نفر از مدیران حوزه ستادی تقدیر و تشکر شد.

مدیران کل ستادی تقدیر شده عبارت اند از:

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات، نوسازی و تحول اداری و روابط عمومی و همکاری های بین الملل

ردیف

استانها

شاخص های عمومی و اختصاصی

شاخص های عمومی

شاخص های اختصاصی

رضایتمندی ارباب رجوع

ارتقا سلامت اداری

استقرار میز خدمت

1

اصفهان

   

   

2

ایلام

         

3

آذربایجان غربی

       

 

4

البرز

         

5

بوشهر

   

     

6

تهران

     

   

7

خراسان جنوبی

         

8

خراسان شمالی

         

9

سمنان

   

     

10

سیستان و بلوچستان

     

   

11

فارس

 

       

12

قزوین

   

     

13

کهکیلویه و بویراحمد

   

     

14

گیلان

         

15

مازندران

   

     

16

هرمزگان

     

   
 
نظرات کاربران
نظر شما
لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید