شنبه 16 آذر 1398   
 
تاریخ 1398/05/01         ساعت 06:45:09     گروه خبری اداری

داوید صادقی مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان ، طی نشستی با فریدون همتی ، استاندار هرمزگان دیدار نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان هرمزگان، در این دیدار ، مدیرکل ثبت احوال استان ضمن ارائه گزارشی از عملکرد این اداره کل اذعان داشت:ثبت بهنگام وقایع حیاتی یکی از مهم ترین وظایف سازمان ثبت احوال کشور است و  اساسی ترین  اهرم ارائه آمارهای دقیق و واقعی می باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: مجموعه ثبت احوال هرمزگان با در نظر گرفتن این مهم و با برنامه ریزی و تلاش بی وقفه ، تشکیل مستمر جلسات شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی در سطح استان و شهرستانها و همچنین همیاری ثبت یاران ، توانسته است به موفقیت های خوبی در این راستا دست یافته و خوشبختانه در بحث ثبت ولادت به پوشش 99/75 درصدی و در زمینه ثبت وفات به پوشش 99/41 در صدی در مهلت قانونی برسیم .

مدیرکل ثبت احوال استان هرمزگان همچنین با اشاره پروژه کارت هوشمند ملی اعلام نمود: تکمیل پروژه صدور کارت هوشمند ملی یکی از مهم ترین طرح های دولت برای ایجاد زیرساخت های توسعه کشور است.ثبت احوال .هرمزگان در اجرای پروژه کارت ملی هوشمند جزو استان های پیشرو و برتر کشور بوده به طوری که تاکنون توانسته ایم برای 87 درصد از افراد واجد شرایط  کارت هوشمند ملی صادر نمائیم .

وی خاطرنشان کرد: تمامی تلاش خود را بکار بسته ایم تا بتوانیم در سال جاری همگام با ادارات ثبت احوال سراسر کشور این پروژه مهم را به اتمام رسانده و گامی مهم در خدمت رسانی هر چه بیشتر به مردم شریف استان برداریم.

این مقام مسئول همچنین در ادامه به مسائل و مشکلات پیش روی ثبت احوال اشاره نمود و خواستار رفع موانع پیش رو جهت ارائه هر چه بهتر خدمات به مردم شریف استان شد.

فریدون همتی استاندار هرمزگان نیز در این نشست ضمن تقدیر از عملکرد مطلوب مدیریت ثبت احوال استان هرمزگان اذعان داشت: در حال حاضر پروژه کارت هوشمند ملی در اولویت امور قرار دارد و هر چه سریعتر باید نسبت به اتمام آن اهتمام ورزید و کلیه دستگاههای اجرایی موظفند در انجام این مهم ثبت احوال را یاری کنند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه  دوره های  انتخاباتی مختلف در کشور برگزار شده است ثبت احوال از لحاظ سیاسی نقش تعیین کننده ای را داشته است. تائید هویت اشخاص با استفاده از پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور انجام شده و همچنین در بررسی صلاحیت داوطلبان با توجه به اطلاعاتی که از هویت افراد به‌دست می‌آید، ثبت احوال به عنوان یکی از مراجع چهارگانه پاسخگو به استعلامات انتخابات است و لذا ضرورت دارد کلیه ادارات ثبت احوال استان مجهز به فیبر نوری شوند و در این راستا همکاری دستگاههای مرتبط امری ضروری است .

وی همچنین در خصوص اهمیت سرمایه انسانی در ارتقاء رشد و بهره وری سازمانها  و ضرورت پرورش نیروی انسانی کارآمد ،بیان داشت: سرمایه های انسانی از با ارزش ترین دارایی های هر سازمان محسوب می شود  و پرورش نیروی انسانی کارآمد در ارتقا جایگاه سازمان نقش بسزایی دارد