سه شنبه 12 فروردین 1399   
 
تاریخ 1398/10/03         ساعت 13:52:59     گروه خبری اداری

همزمان با صدو یکمین سال تاسیس سازمان ثبت احوال ، داوید صادقی ، مدیرکل ثبت احوال استان طی نشست خبری با دعوت از اصحاب رسانه، عملکرد این اداره را تشریح نمود.
 

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان هرمزگان، همزمان با صدو یکمین سال تاسیس سازمان ثبت احوال ، داوید صادقی ، مدیرکل ثبت احوال استان طی نشست خبری با دعوت از اصحاب رسانه، عملکرد این اداره را تشریح نمود.

در این نشست مدیرکل ثبت احوال ضمن تبریک فرارسیدن روز ملی ثبت احوال اظهار داشت سوم د یماه سال   1297  هجری شمسی سالروز صدور اولین شناسنامه به نام فاطمه ایرانی بعنوان روزملی ثبت احوال نامگذاری شد و هم اینک سازمان ثبت احوال در آستانه   صد و یکمین سال خدمت پرافتخاربه مردم شریف ایران اسلامی می باشد. صد و یکسال پویش مسیری طولانی و صعب با نگاهی آکنده از توفیق خدمتگذاری و کمک به توسعه پایدار در افق صدور و اتقان اسناد هویتی و ثبت مهمترین تحولات حیاتی سپری شد .

وی در ادامه خاطر نشان کرد: سازمان ثبت احوال یک دستگاه حاکمیتی فرابخشی است که بیش از 120 نوع خدمت را به مردم ارائه می دهد و بعضی از خدمات آن شبه امنیتی می باشد و این سازمان در حال حاضر با پیشرفت فناوری و با بهره گیری از ظرفیتهای موجود بزرگترین پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور را دارا می باشد که تمامی اطلاعات هویتی و اسناد ایرانیان در آن ذخیره سازی و موجود می باشد که حدود 200 دستگاه اجرایی به صورت برخط به ان متصل و بیش از 200 هزار نقطه کشور به پایگاه اطلاعات جمعیتی ثبت احوال متصل هستند و خدمات استعلام هویتی را بصورت آنلاین دریافت می نمایند. بطوری که در هر ثانیه بیش از 6000 استعلام هویتی را پاسخگویی می کنند و اطلاعات 113 میلیون نفر ایرانی از فوت تا زنده امروز در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور وجود دارد.

embed;direction:rtl"> این مقام مسئول در ادامه یادآور شد: از جمله اتفاقات خوبی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی رخ داده‌است را تشکیل پایگاه اطلاعات جمعیتی است. این پایگاه‌ها با هدف ارائه خدمات بهینه در زمینه تشخیص هویت و تابعیت افراد تشکیل شد که خوشبختانه اکنون تمامی اطلاعات مکتوب هویتی افراد تبدیل به اطلاعات الکترونیکی شده‌است.embed;direction:rtl">مدیرکل ثبت احوال استان همچنین اظهار داشت:پروزه کارت هوشمند ملی یکی از پروژه های بزرگ فناوری اطلاعات در کشور است و کارت هوشمند ملی به عنوان مقدمه ای برای ورود به دولت الکترونیک می تواند موجب توزیع عادلانه فرصت ها ، کاهش بسیاری از هزینه های دولت و مردم می شود که این امر می تواند نقش بسزایی در پویایی اقتصاد داشته باشد.

در این نشست همچنین به سایر اهداف و وظایف سازمان ثبت احوال نظیر صدور شناسنامه مکانیزه، ثبت تغییر نشانی و آمار ثبت وقایع حیاتی در استان اشاره شد.