سازمان ثبت احوال کشور

شعار سال
Increase text size Decrease text size
نقشه شبکه اطلاع رسانی سروش
1. - سامانه های الکترونیکی احراز هویت قابل ارائه به چه نوع متقاضیانی می باشد ؟


در حال حاضر سامانه های الکترونیکی استعلام هویت قابل ارائه به سازمانها، نهادها و ارگانهای دولتی می باشد که امکان به کارگیری سامانه های استعلام را به صورت یکپارچه با برنامه های کاربردی خود داشته باشند.
کاربران پس از برقراری ارتباط با سازمان فناوری اطلاعات ، امکان بهره گیری از مستندات و راهنمای بکارگیری سامانه های الکترونیک احراز هویت ،تعبیه شده در پورتال مربوطه را خواهند داشت.

آیا این مطلب مفید بود؟
2. بسترهای ارتباطی ممکن جهت استفاده از سامانه های استعلام هویت ، چه شبکه هایی می باشند؟

سرویس های الکترونیکی استعلام هویت سازمان ثبت احوال تنها از طریق سازمان فناوری اطلاعات و بستر GSB تعبیه شده جهت متقاضیان بخش دولتی در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.

آیا این مطلب مفید بود؟
3. - متقاضیان چگونه می توانند درخواست خود مبنی بر بهره گیری از سامانه های الکترونیکی سازمان ثبت احوال را ارائه نمایند؟

متقاضیان می توانند طی مکاتبه با سازمان و شرح نوع خدمت نیازمند به پروسه احراز هویت، درخواست خود را جهت بررسی ثبت نمایند.

آیا این مطلب مفید بود؟
4. اطلاعات دریافتی از سامانه های الکترونیکی استعلام هویت، شامل چه نوع اطلاعاتی می باشد؟

اطلاعات دریافتی از سامانه ها پس از بررسی نوع خدمت ارائه شده توسط نهاد متقاضی و میزان موارد امنیتی لحاظ شده در شبکه مورد استفاده، تعیین شده و در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
5. - نحوه ارائه سامانه های الکترونیکی استعلام هویت به بخش خصوصی، به چه صورت می باشد؟

در حال حاضر سامانه های الکترونیکی استعلام هویت در اختیار بخش خصوصی قرار داده نمی شود و در آینده نزدیک و با کسب مجوزهای لازم از نهادهای امنیتی، امکان ارائه سرویس تایید یا عدم تایید اقلام هویتی از طریق سامانه وب سرویس بر بستر PGSB سازمان فناوری اطلاعات مقدور خواهد شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
6. جهت هر گونه سوال و رفع ابهام احتمالی با چه واحد و شماره تلفنی تماس برقرار کنم ؟

اداره سایت مرکزی و شماره تلفن های 60902368 ، 60902650 و 60902522 آماده پاسخگویی می باشد .

آیا این مطلب مفید بود؟
7. 2. نامه ای از سازمان بالادستی مبنی بر الزام استفاده از متدی خاص از سرویس های سازمان ثبت احوال دریافت کرده ایم.

بر مبنای نامه مذکور، نامه ای جهت تقاضای سرویس به سازمان ثبت احوال تنظیم نمائید.

آیا این مطلب مفید بود؟
8. برای آشنایی با جزئیات فنی پیاده سازی سرویس های استعلام نمونه کد یا راهنما لازم دارم.

با نام کاربری و رمز عبور مربوط به پورتال سازمان ثبت احوال به آدرس زیر مراجعه کرده و مستندات مربوطه را دریافت نمائید.http://sabteahval.ir/mava

آیا این مطلب مفید بود؟
9. 4. در هنگام فراخوانی سرویس های استعلام با خطای ..... مواجه شده ام

با نام کاربری و رمز عبور مربوط به پورتال سازمان ثبت احوال به آدرس زیر مراجعه کرده و مستندات مربوطه را دریافت نمائید. به بخش لیست خطاهای احتمالی در مستندات مربوط به سرویس مراجعه کرده و در صورتی که خطایی غیر از موارد مذکور در مستندات دارید با تیم پشتیبانی سازمان فناوری اطلاعات جهت حصول اطمینان از دسترس پذیری سرویس تماس حاصل فرمائید.

آیا این مطلب مفید بود؟
10. به سرویسی با ورودی اقلام داده ای....و خروجی اقلام داده ای.... نیاز داریم

نامه ای جهت تقاضای سرویس به سازمان ثبت احوال تنظیم نمائید. در متن نامه به آئین نامه یا ابلاغیه بالادستی که الزام استفاده از سرویس را متذکر شده اشاره بفرمائید. درخواستها در چهارچوب سیاستهای ذکر شده بررسی و ترتیب اثر داده خواهد شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
11. فیلدهای ورودی یا خروجی سرویس پاسخگوی نیاز ما نیست نامه ای جهت تقاضای سرویس جدید با تشریح مسائلی که با سرویس فعلی دارید به سازمان ثبت احوال تنظیم نمائید.

درخواستها در چهارچوب سیاستهای ذکر شده بررسی و ترتیب اثر داده خواهد شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
12. 7. محدوده ساعت کاری سرویس پاسخگوی نیاز ما نیست .

نامه ای جهت تقاضای جدید با تشریح مسائلی که نیاز به افزایش ساعت کاری با سرویس فعلی دارید به سازمان ثبت احوال تنظیم نمائید. درخواستها در چهارچوب سیاستهای ذکر شده بررسی و ترتیب اثر داده خواهد شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
13. 8. محدودیت در تعداد استعلام روزانه سرویس پاسخگوی نیاز ما نیست .

نامه ای جهت تقاضای جدید با تشریح مسائلی که نیاز به افزایش تعداد استعلام روزانه با سرویس فعلی دارید به سازمان ثبت احوال تنظیم نمائید. درخواستها در چهارچوب سیاستهای ذکر شده بررسی و ترتیب اثر داده خواهد شد.

آیا این مطلب مفید بود؟
14. امروز سرویس ما کند شده است و یا سرویس ما امروز در دسترس نیست

با تیم پشتیبانی سازمان ثبت احوال کشور یا سازمان فناوری اطلاعات جهت حصول اطمینان از دسترس پذیری سرویس تماس حاصل فرمائید.

آیا این مطلب مفید بود؟
15. لاگ سیستم ما با صورتحساب صادر شده اختلاف فاحش دارد

وجود مغایرت بین تعداد رکوردهای مبادله شده بین سرویس گیرنده و سازمان ثبت احوال به خاطر مسائل مربوط به ارسال و دریافت طبیعی است. در صورتی که میزان اختلاف به بیش از پنج در صد می رسد نامه ای جهت بررسی بیشتر به سازمان ثبت احوال تنظیم نمائید.

آیا این مطلب مفید بود؟