سازمان ثبت احوال کشور

شعار سال
Increase text size Decrease text size
نقشه شبکه اطلاع رسانی سروش
  • سوالات عمومی
  • کارت هوشمند ملی
  • تغییر نام
  • تغییر نام خانوادگی
  • گواهی تجرد
  • تغییر نشانی
  • شناسنامه
  • کمیسیون تشخیص سن
  • هیات حل اختلاف
  • ثبت فوت و گواهی فوت
  • سایر
1. من در حال حاضر کارت ملی خود را دریافت نکرده یا کارت ملی موقت دارم، آیا می توانم برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنم؟

در صورتیکه واجد شرایط باشد با مراجعه به سایت پیش ثبت نام کارت هوشمند و تکمیل اطلاعات اقدام نمایید

آیا این مطلب مفید بود؟
2. آیا با دریافت کارت هوشمند ملی، شماره ملی جدید برای من در نظر گرفته خواهد شد؟

خیر. شماره ملی هر فرد عددی منحصر به فرد و ثابت بوده که با تعویض کارت، تغییر نخواهد کرد.

آیا این مطلب مفید بود؟
3. تلفن های تماس سازمان ثبت احوال

تلفن های روابط عمومی سازمان ثبت احوال 66742876و66710270 تلفن های دفتر ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات سازمان ثبت احوال کشور به شماره تلفن های 609027010 و60902354 تلفن های اداره کل خدمات ثبتی غیر دولتی جهت طرح مسایل دفتر پیشخوان ثبت احوال 60902633و 60902637

آیا این مطلب مفید بود؟
4. در هنگام ثبت نام، بخشی از اطلاعات را به اشتباه وارد کرده ام. آیا امکان تصحیح اطلاعات وجود دارد؟

در صورت درج اشتباه اطلاعات از قبیل شماره ملی ، تاریخ تولد و سریال شناسنامه، در هنگام ثبت نام، با مراجعه "ویرایش ثبت نام قبلی" و وارد کردن شماره ملی و تاریخ تولد ، امکان ویرایش اطلاعات برای متقاضی وجود خواهد داشت. و در مورد اصلاح سایر اقلام اطلاعاتی درخواست بایستی در دفتر مربوطه ابطال شود تا امکان ویرایش مجدد فراهم گردد.

آیا این مطلب مفید بود؟
5. در هنگام ثبت نام، تمامی اطلاعات را مطابق با مدارک هویتی خود-شناسنامه و کارت ملی- وارد کرده ام. پس از انجام پیش ثبت نام، برای رهگیری به وب سایت مراجعه و پیامی مبنی بر عدم مطابقت اطلاعات وارد شده با اطلاعات موجود در بانک اطلاعات هویتی ثبت احوال دریافت کرده ام. برای رفع این مشکل چه کاری باید انجام دهم؟

پس از اطمینان از صحت اطلاعات وارد شده مطابق مدارک هویتی جهت بررسی و رفع مشکل با در دست داشتن مدارک هویتی و شماره پیگیری پیش ثبت نام به نزدیکترین اداره ثبت احوال مراجعه نمایید.

آیا این مطلب مفید بود؟
6. برای تکمیل ثبت نام در دفتر پیشخوان نوبت گیری کرده ام، اما به دلایلی موفق به حضور در دفتر در تاریخ مقرر نشدم. حال برای تکمیل ثبت نام چه کاری باید انجام دهم؟

در صورت عدم مراجعه به دفتر در تاریخ مقرر، شما تا 3روز مجاز به نوبت گیری دوباره نخواهید بود. پس از گذشت این مدت، شما دوباره مجاز به نوبت گیری در دفتر پیشخوان خواهید بود.

آیا این مطلب مفید بود؟
7. کارت هوشمند ملی خود را گم کرده ام. برای دریافت کارت المثنی چه مراحلی را باید طی کنم؟

به نزدیکترین اداره ثبت احوال مراجعه نمایید.

آیا این مطلب مفید بود؟
8. هزینه صدور کارت هوشمند ملی چقدر است؟

 به لینک زیر مراجعه نمایید

آیا این مطلب مفید بود؟
9. به دلایلی موفق به تکمیل فرآیند ثبت نام نشده و ثبت نام من ناتمام مانده است. آیا برای ادامه ثبت نام باید دوباره نوبت گیری کنم؟

چنانچه تکمیل ثبت نام شما ناتمام مانده و بیش از یک ماه از تاریخ مراجعه شما به دفتر گذشته باشد، باید با مراجعه به سایت اقدام به اخذ نوبت نمایید. در این شرایط، هنگام نوبت گیری دوباره، شما تنها مجاز به انتخاب همان دفتر پیشخوان خواهید بود.
سایت کارت هوشمند ملی:www.ncr.ir  

آیا این مطلب مفید بود؟
10. آیا با دریافت کارت هوشمند ملی، کارت ملی کاغذی من باطل خواهد شد؟

بلی. کارت هوشمند ملی جایگزین کارت ملی کاغذی بوده و در زمان تحویل کارت هوشمند ملی، کارت .

آیا این مطلب مفید بود؟
11. جهت پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی چه باید کرد؟

جهت پیش ثبت نام کارت هوشمند ملی به سایت www.ncr.ir مراجعه و اطلاعات فردی و خانوادگی موجود در فرم را ثبت و در صورت وجود نقص مجدداً در بخش ویرایش ثبت نام ، اقدام به ویرایش اطلاعات خود نمایید . پس از ثبت نهایی مراحل ثبت نام ، فیش مربوطه را بصورت الکترونیکی پرداخت و سپس اقدام به نوبت گیری جهت انجام مراحل بعدی نمایید.در صورت تکمیل مراحل و بروز خطا یا مشکل با شماره 66710270جهت راهنمایی تماس حاصل فرمایید.

آیا این مطلب مفید بود؟
12. رسید ثبت نام کارت هوشمند ملی را گم کرده ام .

می بایست به دفتر پیشخوانی که ثبت نام را انجام داده اید مراجعه کرده و رسید جدید دریافت نمایید

آیا این مطلب مفید بود؟