سرویس های الکترونیکی استعلام هویت سازمان ثبت احوال تنها از طریق سازمان فناوری اطلاعات و بستر GSB تعبیه شده جهت متقاضیان بخش دولتی در اختیار متقاضیان قرار داده می شود.
متقاضیان می توانند طی مکاتبه با سازمان و شرح نوع خدمت نیازمند به پروسه احراز هویت، درخواست خود را جهت بررسی ثبت نمایند.
اطلاعات دریافتی از سامانه ها پس از بررسی نوع خدمت ارائه شده توسط نهاد متقاضی و میزان موارد امنیتی لحاظ شده در شبکه مورد استفاده، تعیین شده و در اختیار آنها قرار داده خواهد شد.
در حال حاضر سامانه های الکترونیکی استعلام هویت در اختیار بخش خصوصی قرار داده نمی شود و در آینده نزدیک و با کسب مجوزهای لازم از نهادهای امنیتی، امکان ارائه سرویس تایید یا عدم تایید اقلام هویتی از طریق سامانه وب سرویس بر بستر PGSB سازمان فناوری اطلاعات مقدور خواهد شد.
اداره سایت مرکزی و شماره تلفن های 60902368 ، 60902650 و 60902522 آماده پاسخگویی می باشد .
بر مبنای نامه مذکور، نامه ای جهت تقاضای سرویس به سازمان ثبت احوال تنظیم نمائید.
با نام کاربری و رمز عبور مربوط به پورتال سازمان ثبت احوال به آدرس زیر مراجعه کرده و مستندات مربوطه را دریافت نمائید.http://sabteahval.ir/mava
با نام کاربری و رمز عبور مربوط به پورتال سازمان ثبت احوال به آدرس زیر مراجعه کرده و مستندات مربوطه را دریافت نمائید. به بخش لیست خطاهای احتمالی در مستندات مربوط به سرویس مراجعه کرده و در صورتی که خطایی غیر از موارد مذکور در مستندات دارید با تیم پشتیبانی سازمان فناوری اطلاعات جهت حصول اطمینان از دسترس پذیری سرویس تماس حاصل فرمائید.
نامه ای جهت تقاضای سرویس به سازمان ثبت احوال تنظیم نمائید. در متن نامه به آئین نامه یا ابلاغیه بالادستی که الزام استفاده از سرویس را متذکر شده اشاره بفرمائید. درخواستها در چهارچوب سیاستهای ذکر شده بررسی و ترتیب اثر داده خواهد شد.
درخواستها در چهارچوب سیاستهای ذکر شده بررسی و ترتیب اثر داده خواهد شد.
نامه ای جهت تقاضای جدید با تشریح مسائلی که نیاز به افزایش ساعت کاری با سرویس فعلی دارید به سازمان ثبت احوال تنظیم نمائید. درخواستها در چهارچوب سیاستهای ذکر شده بررسی و ترتیب اثر داده خواهد شد.
نامه ای جهت تقاضای جدید با تشریح مسائلی که نیاز به افزایش تعداد استعلام روزانه با سرویس فعلی دارید به سازمان ثبت احوال تنظیم نمائید. درخواستها در چهارچوب سیاستهای ذکر شده بررسی و ترتیب اثر داده خواهد شد.
با تیم پشتیبانی سازمان ثبت احوال کشور یا سازمان فناوری اطلاعات جهت حصول اطمینان از دسترس پذیری سرویس تماس حاصل فرمائید.
وجود مغایرت بین تعداد رکوردهای مبادله شده بین سرویس گیرنده و سازمان ثبت احوال به خاطر مسائل مربوط به ارسال و دریافت طبیعی است. در صورتی که میزان اختلاف به بیش از پنج در صد می رسد نامه ای جهت بررسی بیشتر به سازمان ثبت احوال تنظیم نمائید.