تاریخ 1394/10/20         ساعت 13:14:28     گروه خبری ستادی

رییس سازمان ثبت احوال کشور گفت: تقریبا پنج میلیون کارت هوشمند ملی صادر شده است و تا آخر سال 2 میلیون کارت دیگر نیز صادر خواهد شده که در مجموع تا پایان سال 7 میلیون کارت هوشمند ملی صادر خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و همکاری های بین الملل، همایش معاونین فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی ادارات کل ثبت احوال استانها با حضور رییس سازمان، معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع انسانی، معاون فناوری اطلاعات و معاونین فناوری اطلاعات استانها در مرکز آموزش سازمان ثبت احوال کشور برگزار شد.

رییس سازمان ثبت احوال کشور در این مراسم خطاب به معاونین فناوری اطلاعات استان ها گفت: شما بایستی متناسب با ظرفیت و استعداد، دانش خود در سطح ادارات گسترش دهید و کارشناسان این حوزه را تربیت کنید.

سید علیرضا آوایی اظهار کرد: یکی از الویت های سازمان ثبت احوال صدور کارت هوشمند ملی است و با مباحث مطرح شده و بررسی های به عمل آمده قرار بر این شد که تا پایان سالجاری هفت میلیون کارت هشمند ملی در کشور صادر شود.

وی با بیان اینکه این پروژه مستلزم همکاری هر سه معاونت است اظهار امیدواری کرد: پروژه کارت هوشمند ملی تا سه سال آینده به اتمام خواهد رسید.

رییس سازمان ثبت احوال کشور تاکید کرد: این پروژه یک کار بسیار ماندگار است که در آینده جایگاه ثبت احوال را ارتقاء خواهد داد و زندگی مردم را تسهیل خواهد کرد و موجب تحولی در کشور خواهد شد.

معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی نیز گفت: کارت هوشمند ملی مهمترین مدرکی است که تا به مردم داده شده و داده خواهد شد لذا بایستی تمام تلاش، صلاحیت و هر آنچه که در اختیار داریم را بکار بگیریم تا این کارت را به صاحبش برسانیم.

حمید پارسایی تاکید کرد: برای تحقق این امر آنچه به عنوان نیازمندی مطرح شده است حتما باید انجام و به جد پیگیری شود.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع انسانی سازمان ثبت احوال کشورهدف از برگزاری این جلسات را انعکاس موضوعات و رساندن چالش ها به حداقل و ارائه راه حل های مناسب برای انجام وظیفه عنوان کرد.

محمدابراهیم طریقت با اشاره به اینکه شناسایی، مقدمه مبادله اطلاعات است گفت: تمامی سامانه ها و سرویس دهندگان برای تولید و مبادله اطلاعات و خدمات نیاز به شناسایی ایرانیان در فضای مجازی دارند.

وی اظهار کرد: آنچه در کشور تلاش می کنیم این است که بتوانیم در ارتباط با دولت الکترونیک لایه سازی صورت گیرد تا امکان مبادله اطلاعات و سرویس دهی شکل گیرد و گمشدهاین موضوع، کلید دسترسی به این است بخاطر همین ما می گویم کارت هوشمند ملی کلید ورود و شناسایی دولت الکترونیک است.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع انسانی تاکید کرد: کارت هوشمند ملی این اطمینان را به مردم و بقیه حوزه های عمومی و دولتی می دهد شخصی که با این مستندی که ثبت احوال به او داده میتواند خود را معرفی و خدمت دریافت کند.

طریقت گفت: ثبت احوال نقش جدی در مباحث مبادله سرویس ها و خدمات و از طرف دیگر در زیر ساخت برنامه ریزی کشور دارد.

همچنین حمیدرضا یغمایی مدیرکل نگهداری و پشتیبانی عملیات با بیان اینکه تا آخر سال آینده مکلف به صدور 20 میلیون کارت هوشمند ملی هستیم و حدود سه برابر فعالیت فعلی بایستی کار انجام دهیم به ارائه گزارش آماری از عملیات اجرایی کارت هوشمند ملی از مهرماه سال 1391 تا 11 دیماه امسال پراداخت.

شایان ذکر است، آقای اسماعیلی از همدان و خانم خلج از استان فارس به ارائه گزارشی از مشکلات و ارائه پیشنهاد هایی از پروژه کارت هوشمند ملی پرداختند و در پایان نیز پرسش و پاسخ برگزار شد.


نظرات کاربران
نظر شما
لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید