تاریخ انتشار: 1396/11/09         ساعت 11:12:45     گروه خبري ستادی
اولین کارگاه آموزشی آشنایی با سامانه ها و تعیین نیازهای آموزشی ویژه مدرسین دفاتر پیشخوان برگزار شد.

به گزارش دفتر روابط عمومی و همکاری های بین الملل، این کارگاه با حضور مدیر کل دفتر خدمات ثبتی غیر دولتی سازمان ثبت احوال کشور، دبیرکل کانون دفاتر پیشخوان ، رئیس مرکز آموزش و پژوهش سازمان ثبت احوال کشور ، رئیس اداره خدمات شهروندی و کارشناسان حوزه انفورماتیک و همچنین معاونین فناوری اطلاعات و معاونین اسناد هویتی ادارات کل ثبت احوال استان ها برگزار شد.

در این نشست مدیر کل دفتر خدمات ثبتی غیر دولتی به تشریح اهداف و برنامه های کارگاه پرداخت و اصلی ترین هدف از برگزاری این کارگاه را تعیین نیازهای آموزشی و تهیه محتوای آموزشی متناسب با نیاز آموزش گیرندگان و یکسان سازی برنامه آموزشی مدرسین دانست و در ادامه هدفمند سازی آموزش ها ، یکسان سازی و استاندارد سازی دوره ها و ایجاد زمینه شناخت مدرسین نسبت به همدیگر و تبادل تجربیات را از اهداف دیگر کارگاه برشمرد.

حمید شجاعی در ادامه آموزش را رکن اساسی ارائه خدمات یکسان و عادلانه دانست و اظهار داشت: شناخت مناسب مدرسین از اهداف ، برنامه ها، حساسیتها و جایگاه سازمان و انتقال صحیح آن به مخاطبان باعث خواهد شد تا کارکنان دفاتر به اهمیت موضوع پی ببرند و در انجام کار توقعات، انتظارات و استانداردهای مورد نظر را رعایت نمایند.

شجاعی تاکید کرد : هدفمندی دوره های آموزشی بسیار مهم و اساسی است ، زیرا سازمان ثبت احوال، سازمانی تخصصی و فنی است و با هویت افراد سرو کار دارد و از آنجایی که در حال حاضر حدود 1500 دفتر پیشخوان در سراسر کشور خدمات ثبت احوال را ارائه می کنند، بنابراین مخاطبان دوره های آموزشی حدود 8000 نفر نیروی انسانی اعم از مدیران فنی و کاربران دفاتر می باشند.

مدیر کل دفتر خدمات ثبتی غیر دولتی با اشاره به اینکه همواره یکی از دغدغه های مسئولین کشوری و سازمانی رعایت حقوق شهروندی و حفظ کرامت و شان شهروندان است بر اهمیت آموزشهای عمومی تاکید و اظهار داشت: قرار است با همکاری مرکز آموزش و پژوهش سازمان محتوای دوره های آموزشی متناسب با حقوق شهروندی تهیه و ابلاغ گردد. وی در ادامه: «ایجاد سامانه پیامکی دریافت شکایات شهروندان» و همچنین «ایجاد رویه و احد اخذ مدارک» را از دیگر برنامه های دفتر پیشخوان جهت رعایت حقوق شهروندان و اصلاح فرایند ها دانست .

عبدالرسول غزالی رئیس مرکز آموزش و پژوهش سازمان ثبت احوال کشور نیز در این کارگروه بر اهمیت خدمات واگذار شده و لزوم ارائه آموزشهای نظری و کاربردی تاکید و بیان داشت: برخی آموزش ها اقتضا می کند که به صورت حضوری و کارگاهی برگزار گردد و مرکز آموزش آمادگی دارد تا در سال آینده در استانها برای دفاتر پیشخوان دوره هایی را متناسب با نیاز آنها برگزار کند.

علی فلاح حقیقی دبیر کل کانون کارفرمایی دفاتر پیشخوان خدمات دولت نیز در این نشست نقش دفاتر پیشخوان را به عنوان شریک دولت دانست و اظهار داشت : شرط شراکت و دوام آن تعهد به عمل و رعایت قوانین و استاندارهای وضع شده است. و با بیان اینکه با گذشت 8 سال از تاسیس دفاتر پیشخوان دولت، در عمل ثابت شده است این دفاتر کارنامه موفقی را در عرصه خدمت رسانی به مردم داشته اند. وی به توانمندیها و زیر ساختها ی سخت / نرم افزاری کانون اشاره کرد و اظهار داشت : بستر های امن و پیشرفته ای جهت ارائه خدمات مطلوب دولت به شهروندان ایجاد شده است و با وجود این زیرساختهای مطمئن ، دفاتر پیشخوان پذیرای ارائه خدمات دولت و کمک به توسعه دولت الکترونیک هستند .

در ادامه نشست ، سرفصل ها و محتوای آموزشی مورد نیاز دفاتر مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و مقرر شد محتوای آموزشی منطبق با سرفصل ها و چهارچوب تعیین شده به صورت مشارکتی تهیه و در اختیار مدرسین و کارکنان دفاتر قرار گیرد.

تصاویر مرتبط
نظرات کاربران
نظرشما
نام :
آدرس صندوق الکترونیکی :
نظرات کاربران :
لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی :