تاریخ 1399/02/27         ساعت 14:23:56     گروه خبری ستادی

به گزارش دفتر روابط عمومی و همکاری های بین الملل، نخستین همایش مدیران ستادی سازمان ثبت احوال کشور با حضور رییس، مشاورین، معاونین و مدیران کل ستادی در سالن شهید سپهبد قاسم سلیمانی سازمان برگزار شد.

در ابتدای این همایش رییس سازمان ثبت احوال کشور با تسلیت شهادت حضرت امیرالمومین (ع) و آرزوی قبولی طاعات و عبادت مسلمین به بیان  مطالبی در خصوص استفاده حداکثری از زمان پرداخت.

حمید درخشان نیا در نظر نگرفتن اولویتها، خودداری از تفویض اختیار، نداشتن قاطعیت در تصمیم گیری، شرکت در جلسات غیرضروری، تاسف بر گذشته، خستگی و کسالت، مطالعه بیهوده، فقدان انضباط شخصی، تلفنهای پرتراکم و طولانی و داده های بسیار زیاد و پرداش نشده را از مهمترین عوامل اتلاف زمان عنوان کرد.

رییس سازمان ثبت احوال کشور با اشاره به اینکه اکثر مسئولین کشور تصویری بایسته از ثبت احوال نوین و خدمات ارائه شده این سازمان ندارند گفت: حتما برای طرح موضوع و ایجاد نمایه صحیح از سازمان جلساتی را با مسئولین کشوری خواهیم داشت و لازم است ایده پردازی مناسب در این خصوص از سوی مدیران انجام شود.

درخشان نیا تصریح کرد: استفاده از ظرفیت های بصری و توانمندی هنرمندان جهت این معرفی نافع و مورد نیاز است.

وی همچنین در خصوص تکمیل قانون ثبت احوال و دانشنامه حقوقی و توجه به شایستگی ها و کارآمدی ها در پرداخت اضافه کار و مزایا مطالبی را عنوان کرد.

در ابتدای همایش معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع سازمان ثبت احوال کشور به بیان توضیحاتی در خصوص برنامه های و دشواری های سال 98 پرداخت .

فرهنگ مولوی همچنین با بیان اینکه امسال محدودیت هایی در منابع وجود دارد بر لزوم مدیریت هزینه کرد و توجه بیشتر به ثمربخشی فعالیت ها تاکید کرد.

وی اظهار کرد: در چهار سال گذشته 1000 نفر بازنشسته بدون جایگزین داشته ایم و با توجه به اینکه امسال  تامین اعتبار صورت گرفته برای جذب نیروهای جدید اقدام خواهیم کرد.

معاون برنامه ریزی، مدیریت و توسعه منابع  همچنین در خصوص تطبیق شرایط نیروهای قراردادی با نیروهای رسمی ، فعالیت کانونهای ارزیابی شایستگی مدیران جهت انتصابات قانونمند و اخذ سند مجموعه گوهرباران بعد از دو دهه توضیحات مبسوطی را ارائه کرد.

در ادامه ناصر صامعی مشاور عالی رییس سازمان در خصوص دلیل موفقیتهای بی نظیر سال گذشته سازمان مطالبی را بیان کرد و گفت: علیرغم زحمات قابل تقدیر مدیران گذشته که بعضا بسیار مجرب و کارآزموده هم بوده اند ، نسل مدیران فعلی با همدلی همکاران و اعضای خانواده بزرگ ثبت احوال این موفقیتها را به دست آورده و ضمن تحقق این دستاوردها هیچ سالی پرداختی ستاد و استانها اینقدر نزدیک به هم نبوده است.

در ادامه مدیرکل فناوری اطلاعات با اشاره به کسب امتیازهای برتر سازمان در زمینه خدمات الکترونیک و حضور در فضای مجازی در سال 98 گفت: کرونا نشان داد که فرهنگ سازی شتابی جهشی نسبت به فضای های مجازی ایجاد شده که باید به عنوان فرصت از آنها استفاده کرد.

نسرین تزروی افزود: سال گذشته فعالیتهای خوبی در زمینه سامانه ها و خدمات الکترونیک صورت گرفته و با برطرف شدن موانع و عملیاتی شدن آنها ظرفیت خوبی برای استفاده وجود دارد.

حمید  سرلک مدیرکل توسعه منابع انسانی و پشتیبانی نیز به بیان مطالبی در خصوص حوزه کاری خود پرداخت و بر لزوم اعلام نحوه تردد و حضور همکاران در انتهای هرماه تاکید کرد.

محمدرضا بیدکی مشاور رییس سازمان در امور ایثارگران با تشکر از حمایتهای ایشان به دلیل توجه زیاد به نیروهای ایثارگر خواستار توجه بیشتر به مشکلات اجرایی ماده 51 برای این عزیزان شد.

محمدرضا فخاریه مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری با اشاره به تاثیر رهنمودهای رییس سازمان در کسب توفیقات اخیر پیرامون لزوم صرفه جویی در هزینه ها با توجه به بحران مالی در سال جاری توضیحات مبسوطی را ارائه کرد.

یزدان خسروی مدیرکل دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات با بیان اینکه دستورالعمل شیوه نامه ارزیابی در تاریخ 18/1/98 ابلاغ شده است گفت: مدیران کل در این هفته فرصت تایید دارند و اگر هنوز اشکالاتی در کار استانها وجود دارد باید ظرف 48 ساعت آینده همانگ کنند تا مشکل برطرف شود.وی همچنین بر لزوم پاسخگویی همه همکاران به تماس های تلفنی هم میهنان تاکید کرد.

مرتضی الویری مدیرکل دفتر روابط عمومی و همکاری های بین الملل نیز به بیان ضرورت ایجاد تمهیداتی جهت دورکاری مدیران (کارتابل از منزل) و ایجاد زیرساخت ویدیوکنفرانس در هر اداره کل با توجه به احتمال وقوع موج دوم کرونا در آینده نزدیک پرداخت.

عبدالرسول غزالی رییس مرکز آموزش و پژوهش سازمان نیز گفت: بیش از 17 هزار  صفحه نقطه نظرات همکاران در سراسر کشور درباره تحلیل دلایل توفیق در جشنواره شهید رجایی از استانها جمع آوری شده است..

کامبیز خزلی مدیرکل امور مالی و ذیحسابی با ارائه گزارشی در اقدامات مالی سازمان گفت: در سال گذشته  به میزان قابل توجهی در هزینه ها صرفه جویی داشته ایم.

اسدالله پارسامهر مدیرکل اسناد هویتی نیز در خصوص فعالیتهای انجام شده و اصلاحی به ویژه امکانات خدمات رسانی از راه دور مطالبی را ابراز و بر مبحث اصلاح در فرآیند صدور شناسنامه تاکید کرد.

بهمن مشایخی مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور نیز گزارشی از تسهیلات مجازی جدید  برای ارائه خدمت به  ایرانیان خارج از کشور ارائه داد.

در انتها ریاست سازمان با جمعبندی موارد مطروحه بر تنظیم و استمرار این جلسات و نتایج مفید آن برای سازمان تاکید کرد.