سازمان ثبت احوال کشور

شعار سال
Increase text size Decrease text size
نقشه شبکه اطلاع رسانی سروش
تاریخ 1399/06/03         ساعت 17:51:27     گروه خبری ستادی

به گزارش دفتر روابط عمومی و همکاری های بین الملل، همایش مدیران کل حوزه ستادی و استانی سازمان ثبت احوال کشور در سال جاری با هدف تبیین برنامه های اجرایی سال 99و گزارش عملکرد سال 98به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد.

در ابتدای مراسم رییس سازمان ثبت احوال کشور ضمن خیر مقدم به مدیران ستادی و استانی با قدردانی از تلاشهای همکاران ، صداقت ، دقت در امانتداری ، مراقبت و نظارت صحیح بر امور و دقت نظر در برخورد با تخلفات احتمالی و آرامش و تکریم همکاران را از وظایف و رسالتهای همه مدیران و کارکنان ثبت احوال بر شمرد و افزود: برنامه ریزی مناسب و مسئولیت پذیری کیفیت خدمت به هم میهنان را افزایش می دهد.

حمید درخشان نیا در ادامه به دو حدیث از امام حسین (ع) که فرموده اند: ای مردم در خوبی ها و نیکی ها با یکیدیگر رقابت کنید و در بهره گرفتن از فرصتها شتاب نماید و کار نیکی را که در انجامش شتاب نکرده اید به حساب نیاورید و نیز فراز دیگری مبنی بر آن که: غافلگیر کردن انسان از جانب خداوند به این شکل است که نعمت فراوان می دهد ولی توفیق شکرگذاری را از او بگیرد، اگر امسان شکرگذار نباشد درجه درجه به دره ی نابودی سقوط می کند، اشاره کرد.

وی اظهار کرد: این همایش و جلساتی که به صورت ویدیوکنفرانس برگزار می شود یک فرصتی از تهدید ایجاد شده است و در همین نزول بلا همه همکاران تلاش کردند با استفاده از ظرفیتی که در خود سازمان است به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شود که باعث زنده، فعال و پویا ماندن سازمان می شود.

رییس سازمان ثبت احوال کشور بابیان اینکه ما یک سیستم پیشگیری داریم چراکه ما یک خانواده هستیم کارکنان بزرگترین سرمایه سازمان و کشور هستند افزود: همیشه تذکر و پیشگیری سرلوحه کار ما است و اگر خدایی نکرده علی رغم تمام این پیشگیری ها تخلفی صورت گیرد  در مواجهه با تخلف به هیچ وجه کوتاه نمی آیم و قاطعانه با آن برخورد خواهیم کرد.

درخشان نیا افزود: ما اینجا امین و حافظ اطلاعات و آبروی مردم هستیم. مدیران کل این موضوع را جدی بگیرند. به کارکنان تذکر دهید قانون را یادآوری کنید و آموزش دهید تا اتفاقی نیفتد .

وی درخصوص نظارت و سرکشی بر حوزه ها و ارتباط با سایر مدیران تاکید کرد و گفت: این موضوع باعث می شود تا تخلفی صورت نگیرد و ارتباط با همدیگر و گفتگو حلال بسیاری از مشکلات است لذا ارتباط مدیران در تمامی سطوح باید برقرار باشد.

در ادامه معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور نیز در خصوص اسناد تایید نشده نهایی، ثبت ولادت، برگزاری جلسات شورای هماهنگی، احراز علت فوت، کارت هوشمند ملی ،دفاترپیشخوان، تمدید پروانه دفاتر، تغییر نام و ثبت ولادت اتباع خارجی مطالبی را ارائه کرد.

سیف الله ابوترابی تاکید کرد: هیچ اجباری برای تعویض شناسنامه ها وجود ندارد مگر اینکه فرد اقلام هویتی خود را تغییر داده باشد و یا شناسنامه مستعمل شده باشد.

اسدالله پارسامهر مدیرکل اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور نیز در ادامه به ثبت به هنگام فوت، تایید نهایی شناسنامه ها، کنترل کیفی و شناسایی خطاها جهت برطرف کردن موانع مطالبی را بیان کرد.

در ادامه بهمن مشایخی مدیرکل امور هویتی ایرانیان خارج از کشور در زمینه درج مهر برای افراد دوتابعیتی، ساماندهی اسناد ممنوع الخدمات، به هنگام سازی ثبت وقایع حیاتی و مقایرتهای نام و نام خانوادگی در پرونده های فاقد ورقه مطالب مبسوطی را ارائه کرد.

معاون فناوری اطلاعات سازمان ثبت احوال کشور نیز به بیان اقدامات انجام شده بین همایش قبل تا امروز پرداخت و گفت: سامانه تغییر نشانی انشاالله به زودی در وزارت رفاه و زیر مجموعه های آن به خصوص در سازمان تامین اجتماعی و سایر سازمانهای مرتبط عملیاتی می شود.

حمید پارسایی در خصوص سامانه نشر فوت گفت: این سامانه اواخر سال گذشته آماده شد و مورد استقبال دستگاه ها قرار گرفت و هم اکنون 15 دستگاه از آن استفاده می کنند. منعی نیز برای استفاده سایر دستگاه های ذیربط وجود ندارد.

وی همچنین در خصوص سامانه احراز هویتی در فضای مجازی، کارت هوشمند ملی و ضرورت وجود این کارت مطالب مبسوطی ارائه کرد.

محمدباقر عباسی مدیرکل دفتر آمار و اطلاعات جمعیتی سازمان نیز در خصوص ثبت مرگ های ناشی از کووید 19، موضوع جمعیت، به روز رسانی نشانی متقاضیان و سیستم های گزارش دهی مواردی را عنوان کرد.

نسرین تزروی مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات نیز در خصوص خدمات الکترونیکی سازمان مطالبی را عنوان کرد و گفت: سامانه گواهی فوت و رسیدگی به حل اختلاف آماده است و برای بعضی استانها به صورت پایلوت عملیاتی شده است.

معاون مدیریت، برنامه ریزی و توسعه منابع نیز در حوزه کاری خود مطالبی را بیان و به افزایش حقوق کارکنان از اسفند ماه سال گذشته اشاره کرد.

مشاور عالی رییس سازمان با طرح موضوع موفقیتهای بی سابقه خانواده بزرگ ثبت احوال در سال گذشته و برشمردن عناوینی همچون دستگاه برتر کشور در حوزه رضایتمندی عمومی از عملکرد دستگاه های اجرای، دستگاه برتر در حیطه عوامل اختصاصی و نیز عمومی جشنواره شهید رجایی، دستگاه برتر از حیث کیفیت ارائه آمار و .... به واکاویی عوامل توفیق سازمان و فرایند پژوهشی انجام شده جهت مشخص ساختن این مولفه ها پرداخت.

همچنین محمدرضا علیان اداره کل امور حقوقی، مجلس و استانها در خصوص املاک، حقوق شهروندی، استعلام دفاتر الکترونیک قضایی و مقوله فوت از دیدگاه حقوقی مطالب مبسوطی را بیان کرد.

حمید سرلک مدیرکل منابع انسانی سازمان ثبت احوال کشور نیز به ارائه گزارشی از فعالیتهای انجام شده در حوزه کاری خود پرداخت.

عبدالرسول غزالی رییس مرکز آموزش و پژوهش سازمان نیز به بیان مطالبی کلی در خصوص آموزش و پژوهش پرداخت و گفت: سامانه نرم افزاری طراحی شده است که تمام پرونده آموزشی همکاران را مدیریت می کند.

یزدان خسروی مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات نیز در خصوص جشنواره شهید رجایی و بازرسان ماده 91 و 92 مدیریت خدمات کشور مطالبی را بیان کرد و گفت: بازرسی ها نشان می دهد اغلب استانها پیشرفت خوبی داشته اند و در ادامه از مدیران کل استانی و بازرسان درخواست کرد مستمرا از زیرمجموعه های خود بازدید کنند و گزارش های بازرسی را به صورت خلاصه و مفید در دفاتر ارزیابی وارد و ماهانه به ستاد ارسال کنند.

حسین لطفی مدیرکل نگهداری و مهندسی عملیات نیز در خصوص فیبر نوری، استفاده از ظرفیتهای استانی در ارتباطات درون سازمانی و کارت هوشمند ملی مطالبی را ارائه کرد.

در بخش دوم همایش و طی ساعات بعد از ظهر مدیران استانی مسائل حوزه های تحت سرپرستی خود را بیان نمودند که راهکارها و پاسخهای مناسب توسط معاونین و مدیران ستادی در این خصوص به ایشان ارائه گردید و گفتگوی تفصیلی در خصوص این مسائل به عمل آمد.

همایش با جمعبندی ریاست سازمان و ارائه طریق توسط ایشان پایان پذیرفت.