تاریخ 1393/10/08         ساعت 17:17:10     گروه خبری خبر اداری

نشست مشترک ثبت احوال هرمزگان با کارشناسان ادارات پست و دفاتر پیشخوان ویژه هفته ثبت احوال با حضور مدیر کل این سازمان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت احوال هرمزگان، مهندس مهدی عسکری‌زاده پیش از ظهر امروز در نشست مشترک ثبت احوال هرمزگان با کارشناسان ادارات پست و دفاتر پیشخوان ویژه هفته ثبت احوال ضمن تبریک به مناسبت این هفته اظهار داشت: هر کس که در حفاظت و صیانت از اسناد هویتی وارد عرصه می‌شود به نوعی همکار ثبت احوال می‌دانیم.
وی در ادامه یادآور شد: همانطور که نیروهای نظامی و انتظامی از مرزهای دریایی، هوایی و خاکی دفاع می‌کنند ما نیز در ثبت احوال صیانت و پاسداری از اسناد هویتی را به عهده داریم.
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان با بیان اینکه اتقان اسناد هویتی از وظایف اصلی ثبت احوال است، اعلام نمود: اتقان تنها به معطوف و شناسنامه و سند فیزیکی نیست بلکه اتقان اسناد هویتی در فضای مجازی یا به عبارتی اتقان هویت الکترونیکی نیز باید مدنظر قرار گیرد.
مهندس عسکری‌زاده با اشاره به طرح دولت الکترونیک، اعلام نمود: اجرای طرح کارت هوشمند ملی اصلی‌ترین زیرساخت برای اجرای طرح دولت الکترونیک است که توسط ثبت احوال در حال اجرایی شدن است.
این مسئول در ادامه افزود: اجرای کامل پروژه کارت ملی هوشمند کماکان حتی با گذشت پنج سال از شروع طرح، در بسیاری از کشورهای اروپایی در حال اجراست و ادامه دارد.
وی با بیان اینکه ثبت احوال به دفاتر پستی و پیشخوان اعتماد کامل کرده و بخشی از خدمات خود را واگذار کرده است، افزود: باید همواره پاسدار هویت ایرانی باشیم چرا که برای این هویت از ابتدای تاریخ ایران تاکنون خون بسیاری ریخته شده است.
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان اضافه کرد: تعلل و کج‌روی در ارائه خدمات مرتبط با امور هویتی ممکن است، برخی از مشکلات را در جامعه رقم بزند که باید همه متوجه این مسائل باشیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جامعه هدف دریافت کارت ملی سه قشر پانزده ساله‌ها یا همان کارت اولی‌ها، کارت مفقودی‌ها و کسانی هستند که در اسناد آنها تغییر مشخصات صورت گرفته است می‌باشد، اظهار داشت: در حال حاضر تنها باید از این سه گروه اخذ درخواست نماییم.
مهندس عسکری‌زاده همچنین در ادامه افزود: نباید به خاطر سودهای مقطعی و زودگذر در امور و مسائل ثبتی و نوع واگذاری خدمات قوانین را نادیده گرفت.
وی با بیان اینکه تاکنون 98 درصد از هرمزگانی‌ها موفق به دریافت کارت ملی (کنونی و سابق) شده‌اند، اظهار داشت: افرادی که یک بار کارت ملی دریافت کرده‌اند و در سه گروه هدف مذکور قرار نداشته باشند در صورت مراجعه برای دریافت کارت هوشمند ملی و ارائه اطلاعات نادرست مبنی بر اینکه تاکنون کارت دریافت نکرده‌اند، در آینده با محدودیت دریافت خدمات در صورت صدور کارت المثنی مواجه می‌شوند.
مهندس عسکری زاده در ادامه یادآور شد: با تکمیل شدن و مکفی شدن امکانات و زیرساخت‌ها در تمامی نقاط کشور برای دریافت اخذ تقاضای دریافت کارت هوشمند ملی، این طرح وارد مرحله فراخوان می‌شود.
این مسئول همچنین اذهان داشت: تاکنون در استان هرمزگان 20 هزار قطعه کارت ملی هوشمند صادر و در اختیار مردم قرار گرفته است.
وی خاطرنشان کرد: این در حالیست که تاکنون در هرمزگان نسبت به برخی از استان‌های همجوار امکانات و زیرساخت‌های مناسبی برای اجرای این طرح فراهم شده است.
مدیر کل ثبت احوال هرمزگان در بخش پایانی سخنان خود پیرامون موارد فنی و زیرساختی دفاتر پیشخوان در جریان آخرین وضعیت دفاتر به ویژه در حوزه ارتباطی و دیتا قرار گرفت و نسبت به رفع مشکلات و روان‌سازی دریافت دیتا، راهکارهای لازم را مورد بررسی قرار داد.
در این نشست پیرامون ماده 34 ثبت احوال، صیانت از اسناد، حساسیت در اخذ مشخصات، مسائل حقوقی و قانونی و مباحثی پیرامون تبین جایگاه ثبت احوال مطرح شد.