تاریخ 1398/03/13         ساعت 12:22:23     گروه خبری روابط عمومی

در بیست و هشتمین روز از ماه مبارک رمضان جلسه شورای اداری ثبت احوال استان مازندران با حضور مهندس رجبی مدیرکل ثبت احوال مازندران ، مظاهر قنبرپور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی ، مجید عباس زاده معاون اسناد هویتی ، علیرضا افسری معاون فناوری اطلاعات ، بهرام رضی رئیس اداره حراست ، احمد مناجاتی رئیس اداره منابع انسانی ، سرکارخانم آراسته رئیس اداره حقوقی ، مصطفی یوسفی مسئول روابط عمومی ، مدیران و روسا ی ادارات ثبت احوال مازندران در اداره ثبت احوال شهرستان بابل تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان مازندران؛ این جلسه ابتدا با تلاوتی چند از کلام ا... مجید ، سرود جمهوری اسلامی ، صلوات خاصه امام رضا (ع) و نماهنگ سازمان ثبت احوال آغاز شد پس از آن مرتضی غلامی مدیر ثبت احوال بابل به عنوان میزبان جلسه ضمن خیرمقدم به مدیرکل ، معاونین ستادی و روسای ادارات ثبت احوال استان مازندران و آرزوی قبولی طاعات و عبادات درماه مبارک رمضان ، سالگرد رحلت جانسوز رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و یاد و خاطره شهدای قیام مردمی 15 خرداد و شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم را گرامی داشت و همچنین عید سعید فطر را پیشاپیش به حضار در جلسه تبریک گفت . در ادامه این جلسه مجید عباس زاده معاون اسناد هویتی موارد مربوط به حوزه اسناد هویتی را به تفکیک بیان نموده و دستورالعملهای تدوین شده را برای حضار در جلسه تشریح نمود. سپس علیرضا افسری معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی بر تسریع و پیگیری بیشتر در روند اجرای طرح ها و برنامه های در دست اجرای ثبت احوال مازندران از جمله اخذ درخواست کارت هوشمند ملی و تحویل آن و همچنین نظارت برارائه خدمات توسط دفاتر پیشخوان و پست توسط روسا وکارشناسان آنها، بهره گیری روسای ادارات از سامانه های الکترونیکی ایجاد شده تاکید نمود. پس از آن بهرام رضی رئیس اداره حراست تذکراتی در خصوص پیشگیری از اتفاقات و همچنین مسائل امنیتی ، حراستی پیرامون امور اسناد هویتی و فناوری اطلاعات را نیز مطرح نمود. بعد از آن احمد مناجاتی رئیس اداره منابع انسانی ضمن پاسخگویی به سوالات روسای ادارات، بعضی از راهکارهای اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی در کلیه موارد را بیان نمود. در ادامه جلسه هر یک از روسای ادارات ثبت احوال استان ضمن طرح مشکلات و کمبودها، به بیان دیدگاهها و نقطه نظرات خود جهت سهولت در امر خدمت رسانی به مردم و نیز بهبود امور رفاهی و معیشتی همکاران پرداختند.

مهندس رجبی مدیرکل ثبت احوال استان مازندران صحبت های خود را با تاکید براحترام و تکریم ارباب رجوع آغاز نمود و اظهار داشت؛ در ارزیابی هایی که به طور مستمر در سطح استان انجام می شود شاهد رضایتمندی بالایی از ثبت احوال استان هستیم ولی باید با نگاه بهتر و تسریع در انجام امور اداری مراجعین بر اساس بخشنامه های صادره سازمان در مدت زمان تعیین شده بتوانیم رضایتمندی را به حداکثر برسانیم و حتی اگر یک مورد نارضایتی هم داریم آن را از بین ببریم زیرا مهمترین اولویت ثبت احوال استان خدمت صادقانه و بی منت برای مردم و جلب رضایت آنان است.

علی رجبی به برنامه ها و اهداف پیش بینی شده در سال جاری اشاره کرد وگفت ؛ روسای محترم تلاش کنند با برنامه ریزی برای زمان باقیمانده سال جاری، طبق برنامه های سند راهبردی، اهداف پیش بینی شده سازمان را محقق نمایند.

ایشان در این نشست انتظارات خود را از روسا برشمرد و گفت؛ پوشش صددرصدی واجدین شرایط کارت هوشمند ملی طبق تعهدی که داریم، بهره گیری از همه ی ظرفیت های موجود در پیشبرد اهداف سازمان، نظم و آراستگی و توجه جدی برای ایجاد محیطی شاداب در جهت خدمات رسانی به مردم، آموزش و تربیت نیروی انسانی، ایجاد انگیزه و اشتیاق برای انجام امورات مراجعین، حفظ و مراقبت از امکانات و لوازم موجود با رعایت صرفه جویی، برنامه ریزی دقیق برای ماموریت ها به منظور افزایش بهره وری و جلوگیری از ترددهای غیر ضرور، همفکری و تعامل با کارکنان و استفاده از نظرات و پیشنهادات آنان، انتظاراتی است که باید در کنار یکدیگر به آن جامه عمل بپوشانیم.

رجبی همراهی و تعامل بیش از پیش با ستاد، پیگیری و جدیت امور تا حصول نتیجه، دقت درارزیابی عملکرد، حفظ بیت المال و دارائیهایی که در اختیار است و حساسیت درحفظ ونگهداری آنها، انتشار گزارشهای آماری بی عیب و نقص را از دیگر انتظارات خود بیان کرد و تحقق آن را خواستار شد.

مدیر کل ثبت احوال استان مازندران بر نظارت مستمر و دقیق به مجموعه تحت امر و دفاتر پیشخوان تاکید کرد و اذعان داشت ؛ نظارت بر امور نه به معنای مچ گیری بلکه نگاه دقیق و موشکافانه در راستای انجام درست وظایف و رعایت قوانین و پیشگیری از احتمال بروزهرگونه انحراف مورد تاکید است.

مهندس رجبی ثبت مشخصات دقیق و درست مراجعین در ادارات، دفاتر پیشخوان و پست را بسیار ضروری دانست و گفت؛یکی از شاخص های بسیار مهم در ارزشیابی روسای ادارات، نحوه عملکرد اداره در خصوص اخذ درخواست کارت هوشمند ملی، اعلام وصول و تحویل آن است و اداراتی که در این عملکرد موفق باشند مورد تشویق قرار خواهند گرفت.