تاریخ 1398/05/30         ساعت 12:49:21     گروه خبری روابط عمومی

جلسه شورای اداری ثبت احوال مازندران با حضور علی رجبی مدیرکل ثبت احوال مازندران ، محمد ناصر زندی فرماندار چالوس، مظاهر قنبرپور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی ، مجید عباس زاده معاون اسناد هویتی ، علیرضا افسری معاون فناوری اطلاعات ، بهرام رضی رئیس اداره حراست ، احمد مناجاتی رئیس اداره منابع انسانی ، مصطفی یوسفی مسئول روابط عمومی ، مدیران و روسا ی ادارات ثبت احوال مازندران در سالن اجتماعات هتل گلسار چالوس تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت احوال مازندران ، این جلسه ابتدا با تلاوتی چند از کلام ا.. مجید ، سرود جمهوری اسلامی و صلوات خاصه امام رضا (ع) آغاز شد ، پس از آن علی رجبی مدیرکل ثبت احوال مازندران طی سخنانی به حضار و مدعو ین در جلسه بویژه مهندس زندی فرماندار چالوس خیرمقدم گفت . در ادامه محمد ناصر زندی فرماندار چالوس ضمن تبریک دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیرخم ، به روسای ادارات ثبت احوال استان مازندران بویژه مهندس رجبی مدیرکل ثبت احوال مازندران خوشامد گفت . وی از سازمان ثبت احوال بعنوان سازمانی مهم و در این حال خدمتگذار همراه با کارکنانی متعهد و خدوم نام برد . فرماندار چالوس نقش ثبت احوال را در انتخابات پیش رو مهم و کلیدی برشمرد و از روسای ادارات و کارکنان خواست تا در عین بی طرفی بعنوان عضو ستاد انتخابات یار و یاور فرمانداران باشند. وی در پایان سخنانش از رئیس و کارکنان ثبت احوال چالوس تقدیر و تشکر کرد. در ادامه مجید عباس زاده معاون امور اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال مازندران گزارشی از وضعیت طرح پوشش وقایع حیاتی استان مازندران در سال جاری ارائه نمود و همچنین بخشنامه ها و مسائل هویتی و حقوقی را برای روسا تشریح کرد . پس از آن علیرضا افسری معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی توضیحاتی در خصوص موارد و مسائل مربوط به کارت هوشمند ملی و همچنین نظارت بر کار دفاتر پیشخوان سراسر استان برای حضار بیان کرد . در ادامه مظاهر قنبرپور معاون توسعه مدیریت ، احمد مناجاتی رئیس اداره منابع انسانی و بهرام رضی رئیس اداره حراست برنامه ها و مسائل مربوط به حوزه ی خود را تشریح کردند . سپس هریک از روسا پیشنهاداتی در خصوص بهبود روند ثبت وقایع حیاتی و همچنین موارد ، مسائل و مشکلات موجود در ادارات مطرح کردند .

مدیرکل ثبت احوال استان صحبت های خود را با تاکید براحترام و تکریم ارباب رجوع آغاز نمود و اظهار داشت ؛ در ارزیابی هایی که به طور مستمر در سطح استان انجام می شود شاهد رضایتمندی بالایی از ثبت احوال مازندران هستیم ولی باید با نگاه بهتر و تسریع در انجام امور مراجعین بر اساس بخشنامه های صادره سازمان در مدت زمان تعیین شده بتوانیم رضایتمندی را به حداکثر برسانیم و حتی اگر یک مورد نارضایتی هم داریم آن را از بین ببریم زیرا مهمترین اولویت ما خدمت صادقانه و بی منت برای مردم و جلب رضایت آنان است.

مهندس رجبی به برنامه ها واهداف پیش بینی شده در سال جاری اشاره کرد وگفت ؛ روسای محترم تلاش کنند با برنامه ریزی طبق برنامه های سند راهبردی، اهداف پیش بینی شده سازمان را محقق نمایند.

مدیرکل ثبت احوال مازندران انتظارات خود را از روسا برشمرد و گفت؛ پوشش صددرصدی واجدین شرایط کارت هوشمند ملی طبق تعهدی که داریم، بهره گیری از همه ی ظرفیت های موجود در پیشبرد اهداف سازمان، نظم و آراستگی و توجه جدی برای ایجاد محیطی شاداب در جهت خدمات رسانی به مردم، آموزش و تربیت نیروی انسانی، ایجاد انگیزه و اشتیاق برای انجام امورات مراجعین، حفظ و مراقبت از امکانات و لوازم موجود با رعایت صرفه جویی، برنامه ریزی دقیق برای ماموریت ها به منظور افزایش بهره وری و جلوگیری از ترددهای غیر ضرور، همفکری و تعامل با کارکنان و استفاده از نظرات و پیشنهادات آنان، انتظاراتی است که باید در کنار یکدیگر به آن جامه عمل بپوشانیم.

علی رجبی همراهی و تعامل بیش از پیش با اداره کل ، پیگیری و جدیت امور تا حصول نتیجه، دقت درارزیابی عملکرد، حفظ بیت المال و حساسیت درحفظ ونگهداری آنها، ارائه گزارشهای آماری بی عیب و نقص را از دیگر انتظارات خود بیان کرد و تحقق آن را خواستار شد.

مدیر کل ثبت احوال مازندران بر نظارت مستمر و دقیق بر مجموعه تحت امر و دفاتر پیشخوان تاکید کرد و بیان داشت ؛ نظارت بر امور نه به معنای مچ گیری بلکه نگاه دقیق و موشکافانه در راستای انجام درست وظایف و رعایت قوانین و پیشگیری از احتمال بروزهرگونه انحراف مورد تاکید است.

مهندس رجبی ثبت مشخصات دقیق و درست مراجعین در ادارات، دفاتر پیشخوان و پست را بسیار ضروری دانست و گفت ؛ یکی از شاخص های بسیار مهم در ارزشیابی روسای ادارات، نحوه عملکرد اداره در خصوص اخذ درخواست کارت هوشمند ملی، اعلام وصول و تحویل آن است .