جمعه 1 بهمن 1400   
 
تاریخ 1399/06/11         ساعت 12:27     گروه خبری گروه خبری میاندرود

جلسه شورای اداری ثبت احوال مازندران با حضور مجتبی فاطمی مدیرکل ثبت احوال مازندران ، احمد مهدوی ذیحساب ، معاونین و روسای ستادی، مدیران و روسا ی ادارات ثبت احوال مازندران و جمعی از مسئولین و کارشناسان ستادی اداره کل در سالن اجتماعات امام حسن عسکری(ع) اداره کل ثبت احوال مازندران با رعایت پروتکل های بهداشتی بصورت ویدئو کنفرانس تشکیل شد.
تصویر به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت احوال مازندران ، این جلسه ابتدا با تلاوتی چند از کلام ا.. مجید ، سرود جمهوری اسلامی و صلوات خاصه امام رضا (ع) آغاز شد ، پس از آن مجتبی فاطمی مدیرکل ثبت احوال مازندران طی سخنانی ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری حضرت اباعبدا.. الحسین (ع) و یاران باوفایش و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والامقام رجایی و باهنر و هفته دولت و روز کارمند با اشاره به سخنان گوهربار امام خمینی(ره) که فرمودند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته اظهار داشت ؛وقتی در مورد واقعه کربلا تفکر کنیم پی خواهیم برد که چیزی جز ادب ، عشق،عطوفت ،صبر، به موقع دستیاری کردن ، نصحیت کردن دشمن اتفاق نیفتاده است.

فاطمی با اشاره سخنان امام حسین (ع) در جمع یارانش در شب عاشورا که فرومدند به گمانم این، آخرین لحظاتی است که از سوی این قوم مهلت داریم. آگاه باشید که من به شما اجازه رفتن دادم. پس اگر حق الناسی به گردن دارید با خیالی آسوده بروید که بیعتی از من بر گردن شما نیست اذعان داشت ؛ ما اگر تعمق کنیم به ارزش بیت المال و حق الناس در نزد خداوند و ائمه و اطهار پی خواهیم برد.

مدیرکل ثبت احوال مازندران افزود ؛ پس از واقعه عاشورا هزاران جنگ خونین دیگر صورت گرفت ولی تنها واقعه ای که مانگار شد و هر ساله برشور آن افزوده میشود واقعه عاشور وشهادن مظلومانه امام حسین (ع) و یاران با وفایش است .

مجتبی فاطمی اظهار داشت ؛ ما فقط یاد گرفتیم که امام حسین (ع) مظلوم است ولی اگر اندکی تعمق کنیم پی خواهیم برد که امام علیه السلام با علم به اینکه چه بر سر او و خاندانش خواهد آمد پای در این راه گذاشت چرا که قبل از این حضرت آدم ،حضرت نوح، حضرت ابراهیم ،حضرت زکریا، حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع) عاشورا را پیش بینی کرده بودند.

وی در پایان بخش اول سخنانش اظهار امیدواری نمود ، انشاءا.. طوری رفتار کنیم تا در روز محشر بدهکار امام حسین(ع) و اهلبیتش نشویم و آنحضرت در روز قیامت همه را را شفاعت کنند.

در ادامه جلسه مهندس مهدوی ذیحساب اداره کل ثبت احوال مازندران موارد و نقطه نظرات خود پیرامون مسائل مالی و اسناد هزینه را مطرح نمود ؛

سپس مجید عباس زاده معاون امور اسناد هویتی اداره کل ثبت احوال مازندران گزارشی از وضعیت طرح پوشش وقایع حیاتی استان مازندران ارائه نمود و همچنین بخشنامه ها و مسائل هویتی را تشریح کرد پس از ان سرکار خانم آراسته نقطه نظرات حقوقی را برای مدیران و روسا توضیح داد.

در ادامه مظاهر قنبرپور معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی موارد مربوط به مسائل مالی و تنظیم اسناد مالی را برای آنها توجیه نمود و توصیه هایی در خصوص صرف جویی در مصرف انرژی و مدیریت منابع مالی ابراز داشت.

پس از آن علیرضا افسری معاون فناوری اطلاعات و آمار جمعیتی توضیحاتی در خصوص موارد و مسائل مربوط به کارت هوشمند ملی و همچنین نظارت بر سامانه EQC برای اعضای شورای اداری بیان نمود.

این جلسه با توضیحات احمد مناجاتی رئیس اداره منابع انسانی و بهرام رضی رئیس اداره حراست در خصوص برنامه ها و مسائل  تخصصی مربوطه ادامه یافت.

درادامه جلسه سرکار خانم جعفری کارشناس مسئول آمار و سرکار خانم خاورینژاد کارشناس بازرسی و رسیدگی به شکایات مطالب و موارد مربوط به حوزه خود را نیز بیان داشتند.

سپس هریک از روسا پیشنهاداتی در خصوص بهبود روند ثبت وقایع حیاتی و همچنین موارد ، مسائل و مشکلات موجود در ادارات مطرح کردند .

مجتبی فاطمی مدیرکل ثبت احوال مازندران در بخش دوم سخنانش ضمن پاسخ به سوالات و همچنین بر طرف نمودن مسائل و مشکلات مطروحه توسط روسا با تاکید براحترام و تکریم ارباب رجوع اظهار داشت ؛ در ارزیابی هایی که به طور مستمر در سطح استان انجام می شود شاهد رضایتمندی بالایی از ثبت احوال مازندران هستیم ولی باید با نگاه بهتر و تسریع در انجام امور مراجعین بر اساس بخشنامه های صادره سازمان در مدت زمان تعیین شده بتوانیم رضایتمندی را به حداکثر برسانیم و حتی اگر یک مورد نارضایتی هم داریم آن را از بین ببریم زیرا مهمترین اولویت ما خدمت صادقانه و بی منت برای مردم و جلب رضایت آنان است.

مجتبی فاطمی به برنامه ها واهداف پیش بینی شده در سال جاری اشاره کرد وگفت ؛ روسای محترم تلاش کنند با برنامه ریزی طبق برنامه های سند راهبردی، اهداف پیش بینی شده سازمان را محقق نمایند.

مدیرکل ثبت احوال مازندران انتظارات خود را از روسا برشمرد و گفت؛ پوشش صددرصدی واجدین شرایط کارت هوشمند ملی طبق تعهدی که داریم، بهره گیری از همه ی ظرفیت های موجود در پیشبرد اهداف سازمان، نظم و آراستگی و توجه جدی برای ایجاد محیطی شاداب در جهت خدمات رسانی به مردم، آموزش و تربیت نیروی انسانی، ایجاد انگیزه و اشتیاق برای انجام امورات مراجعین، حفظ و مراقبت از امکانات و لوازم موجود با رعایت صرفه جویی، برنامه ریزی دقیق برای ماموریت ها به منظور افزایش بهره وری و جلوگیری از ترددهای غیر ضرور، همفکری و تعامل با کارکنان و استفاده از نظرات و پیشنهادات آنان، انتظاراتی است که باید در کنار یکدیگر به آن جامه عمل بپوشانیم.

علی رجبی همراهی و تعامل بیش از پیش با اداره کل ، پیگیری و جدیت امور تا حصول نتیجه، دقت درارزیابی عملکرد، حفظ بیت المال و حساسیت درحفظ ونگهداری آنها، ارائه گزارشهای آماری بی عیب و نقص را از دیگر انتظارات خود بیان کرد و تحقق آن را خواستار شد.

مدیر کل ثبت احوال مازندران بر نظارت مستمر و دقیق بر مجموعه تحت امر و دفاتر پیشخوان تاکید کرد و بیان داشت ؛ نظارت بر امور نه به معنای مچ گیری بلکه نگاه دقیق و موشکافانه در راستای انجام درست وظایف و رعایت قوانین و پیشگیری از احتمال بروزهرگونه انحراف مورد تاکید است.