دوشنبه 2 مهر 1397   
 
پیام سلامت

برکارهای فرزندانتان نظارت کنید اما حق انتخاب را به خودشان واگذار کنید.

 

انسان خوشبخت کسی است که در حال زندگی کند و شادی امروز خود را با افسوس دیروز و غصه فردا خراب نکند

 

رد مودبانه و منطقی درخواست های نامعقول را به نوجوان بیاموزید

 
 
ورود به سامانه
 

« امام باقر علیه‏ السلام : گرامى‏ترین شما نزد خداوند، ‌‌کسى است که بیشتر به همسر خود احترام بگذارد. » 

10:24:21 1397/06/11
یکی از مهم ترین هدف¬ها و بهترین کارکردهای اسباب¬بازی، انتقال ارزش های فرهنگی و اجتماعی به کودکان است.1 متخصصان باید اسباب بازی هایی را طراحی کنند که آداب و رسوم، پوشش، سبک و شیوه رفتاری پذیرفته شده در جامعه خود را تبلیغ کنند، نه فرهنگ و مدل های پوششی بیگانه را.2
10:51:19 1396/06/07
موسیقی در تربیت کودکان چه جایگاهی دارد؟ و آیا باید از آن بهره گرفت؟ اجتماعی شدن کودک را چگونه باید مدیریت کرد؟ چگونه باید فرصت فکر کردن به کودکان را فراهم کنیم؟ آیا برای تربیت صحیح- دینی کودکان- متدولوژی خاصی را تولید کرده‌ایم؟ رابطۀ پدر و مادر در آشنایی کودکان با اینترنت و موبایل چیست؟ […]
1395/09/20
در گفت‌وگو با مهدی کاموس ؛ گفتمان رسانه دینی کودک و نوجوان با گفتمان وحیانی فاصله دارد ،مطبوعات دینی برای کودکان باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد و چه ملاحظاتی را رعایت نماید؟ چرا گفتمان رسانه کودک و نوجوان با گفتمان الهی و وحیانی فاصله دارد؟ نویسندگان و اهالی ادبیات کودک، چه نوع ارتباطی را با کودکان […]
1395/08/23
امروزه نقش رسانه ها از جمله اینترنت در زندگی و تعلیم و تربیت نوجوانان انکارناپذیر است و تأثیرگذاری آن ها بر نوجوانان روز به روز بیش تر می شود. زندگی در جهان مُدرن بدون اینترنت و سایر رسانه های گروهی قابل تصور نیست. تأثیر رسانه ها و به ویژه اینترنت بر رشد اجتماعی و اخلاقی نوجوانان گاهی بیش تر از تأثیر والدین و معلمین است و آن ها مدت زمان زیادی را صرف تماشای تلویزیون و استفاده از اینترنت می کنند. استفاده از رسانه ها و اینترنت همیشه بد یا مشکل آفرین نیست...
1395/07/28
اهمیت و ضرورت اتخاذ شیوه‌های صحیح و مناسب برای انجام فریضه امر به معروف و نهی از منکر امری کاملا بدیهی است. ناآگاهی از روش‌های اجرای این فریضه چه بسا عکس‌العمل منفی در فرد مخاطب ایجاد کند. تبعات سوء و پیامدهای منفی ناشی از به کار بستن روش‌های نامناسب در جامعه ما، مصادیق بسیاری دارد؛ […]
1395/07/17
در قرآن کریم آمده است: (یا ایها الذین آمنوا قوا انفسکم و اهلیکم نارا…) (تحریم/۶) (ای کسانی که ایمان آورده اید خودتان و خانواده تان را از آتش دوزخ حفظ کنید) توجه به خانه و خانواده در همه جوانب آن نیازمند توجه به خود و ساختن معنوی و اندیشه ای آن است) یا ایها[...]  
1395/06/16
1- ایجاد جامعه‌ای خانواده محور و تقویت و تحکیم خانواده و کارکردهای اصلی آن بر پایه الگوی اسلامی خانواده به عنوان مرکز نشو و نما و تربیت اسلامی فرزند و کانون آرامش بخش. 2- محور قرار گرفتن خانواده در قوانین و مقررات، برنامه‌ها، سیاست‌های اجرایی و تمام نظامات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به‌ویژه نظام مسکن و شهرسازی. 3- برجسته کردن کارکردهای ارتباط خانواده و مسجد برای حفظ و ارتقاء هویت اسلامی و ملی و صیانت از خانواده و جامعه.
1395/03/29
دو دسته عوامل بیرونی و درونی در تربیت رفتار کودک موثر است. اموری که برخواسته از درون خود کودک است و ناشی از رفتار اطرافیان و والدین نیست،عوامل درونی اند، گاه ارثی و گاه غیر ارثی هستند.عوامل درونی نقش بسزایی در «تربیت پذیری» کودک دارند. این عوامل در پیشرفت یا حرکت کند کودکان در وجوه مختلف تربیت، از جمله «تربیت دینی» تاثیر زیادی دارند. گاهی والدین و مربیان به نقش و اثر این عوامل توجه کافی ندارند که همین امر سبب ایجاد مشکلاتی در مسیر تربیت دینی می شود. سایت : پژواک 
.
 
 
.
 
پیوندها
 

ـ پیامبر صلى ‏الله ‏علیه‏ و ‏آله : اَ یُّمَا امْرَاَةٍ ماتَتْ وَ زَوْجُها عَنْها راضٍ دَخَلَتِ الْجَنَّةَ؛هر زنى، از دنیا برود و شوهرش از او راضى باشد، به بهشت مى‏رود. نهج الفصاحه، ح ۱۰۲۲.

ـ امام على علیه‏ السلام : ثَلاثٌ لایَهْنَأُ لِصاحِبِهِنَّ عَیْشٌ: اَ لْحِقْدُ، وَ الْحَسَدُ، وَ سُوءُ الْخُلْقِ ؛ سه چیز است که هر کس داشته باشد، زندگى بر او شیرین نیست: کینه، حسد و بد اخلاقى. غررالحکم ، ح ۴۶۶۳

 

temp_span