|
ماموریت سازمان :
- ثبت وقایع حیاتی
- اتقان اسناد هویت و تابعیت ایرانیان
- تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی کشور
اهداف کلان سازمان
- ساماندهی ثبت وقایع حیاتی و مهاجرت در کشور
- اتقان اسناد سجلی و مدارک هویتی
- استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان
- تولید و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی ایرانیان
- استقرار سازمان الکترونیک
- ارتقاء مستمر کیفیت و کمیت نحوه ارائه خدمات
- افزایش کارآیی و ارتقاء بهره وری سازمان
- حساس سازی و ارتقاء آگاهیهای عمومی
- اصلاح نظام بودجه ریزی سازمان با رویکرد تعریف و تامین منابع مورد نیاز
اهداف کیفی سازمان
- اهداف کیفی سازمان
- ثبت به موقع وقایع حیاتی با استفاده از ظرفیتهای قانونی
- استقرارخدمات دولتی ثبت احوال در سراسر کشور
- افزایش ضریب ایمنی اسناد و مدارک سجلی و هویتی
- تکمیل و بهنگام سازی اطلاعات هویتی ایرانیان ( برقراری ارتباطات سببی و نسبی در پایگاه )
- فراهم نمودن زمینه شناسایی الکترونیکی ایرانیان
- تولید و انتشار آمار جمعیتی برای برنامه توسعه کشور
- اطلاع رسانی الکترونیکی شیوه ارائه خدمات 30%
- انعکاس فرآیندهای انجام کار و خدمات سازمان از طریق ابزارهای رسانه ای الکترونیکی
- ارائه خدمات به کلیه ایرانیان بصورت الکترونیکی 20%
- توسعه زیر ساخت فضای تبادل اطلاعات
- استفاده از توانمندیهای بخش غیردولتی با رویکرد واگذاری امور تصدی گری
- استقرار نظام کنترل نتیجه و محصول
- افــــزایش انگیزه شغلی کارکــــنان با تامین جـــایگاه و منزلت حرفه ای مناسب
- ارتقاء سطح دانش فنی , علمی و مهارت های شغلی کارکنان
- مناسب سازی و استاندارد سازی فضاهای فیزیکی , تجهیزات , ساختار و فرایند های انجام کار
- پشتیبانی و حمایت از نوآوری, خلاقیت و استعدادهای فنی و پژوهشی
- تقویت فضائل اخلاقی , وجدان کاری , روحیه کار و انضباط در سازمان
- استقرار نظام مدیریت عملکرد مشتمل بر ارزیابی عملکرد سازمان , مدیریت و کارکنان
- افزایش سطح اعتماد عمومی جامعه
- تبیین حقوق و تکالیف جامعه و سازمان
- مهندسی فرهنگ نامگذاری
- تلاش لازم به منظور کاهش اتکای هزینه های جاری سازمان از بودجه عمومی کشور
- پیش بینی بودجه سازمان براساس حجم فعالیتها و خدمات در چارچوب بودجه عملیاتی
- اهتمام به نظم و انضباط مالی و بودجه ای و تعادل بین منابع و مصارف سازمان
|
|
|